HARIDUS JA TEADUS ⟩ Ahhaa: probleem pole arvamuste paljususes, vaid teadmiste vähesuses Teadusel ei lähe teadusajastul ilmtingimata väga hästi, sest tema sünnitatud infotehnoloogiaajastu on ühtlasi meelelahutusajastu ja «alternatiivste faktide» ajastu. Teadust ise teha saavad vähesed, aga teadmisi vajame hädasti. Kuidas suurendada teadmisearmastust neil segastel päevadel? Igatahes tundus hea mõte rääkida neil teemadel teaduse populariseerija ja teaduskeskuse Ahhaa juhataja Andres Juure ning Tartu Ülikooli korrastamata süsteemide füüsika professori Jaak Kikasega.
FOOKUS ⟩ Mihkel Kunnus: kool jääb alati klassiühiskonnaks (4) Öelda, et kool on klassiühiskond, on muidugi veidi provokatiivne, sest jah, ühelt poolt on kool muidugi klassiühiskond – seal jagatakse ju õpilased klassidesse sõna otseses mõttes –, teisalt on see sõna tähistanud ikka selliseid arusaamu, mille järgi üksikisikul on ühest klassist teise liikuda kui mitte võimatu, siis vähemasti väga raske. Seevastu on praeguses koolisüsteemis ühest klassist teise liikumine ainult (suhteliselt lühikese) aja küsimus.
Tagasi üles
Back