MARTIN PENT ⟩ Eesti kool akadeemilise uhhuu-teaduse tõmbetuultes (6)

Martin Pent
, Fookuse Hariduse ja teaduse toimetaja
Copy
Fookuse «Hariduse ja teaduse» toimetaja Martin Pent.
Fookuse «Hariduse ja teaduse» toimetaja Martin Pent. Foto: Eero Vabamägi

Haridust muudkui uuritakse igast küljest ja teadmisi pidavat muudkui juurde tulema, aga samal ajal räägib argireaalsus üleüldisest stagnatsioonist. Küsimus on, kas tegelikkusega mitte toime tuleva haridusteaduse koht on varsti hoopis ajaloo prügikastis, kirjutab toimetaja Martin Pent.

Me raiume õppekavadesse sisse personaalsed õpirajad, kuigi tõendid ütlevad, et neist pole kasu; me pressime peale uuenduskuuri omaenda Eesti koolimudelile, millele tõenduspõhiselt muud koolisüsteemid alla jäävad; me loome narratiive oma koolist kui õpilaste repressiivasutustest, kui uuringud kinnitavad, et see nii pole; me võitleme riikliku välishindamise vastu, kui kõik tõendid kinnitavad, et see on üks koolisüsteemi edu aluseid; me kummardame ebajumalatena mesikeelseid eksperte, kes ise päevagi koolis pole töötanud.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles