MARTIN PENT Teadmise sõnastamine pädevuseks on vähim meie muredest (5)

Martin Pent
, Fookuse «Hariduse ja teaduse» toimetaja
Copy
Fookuse «Hariduse ja teaduse» toimetaja Martin Pent.
Fookuse «Hariduse ja teaduse» toimetaja Martin Pent. Foto: Eero Vabamägi

Selle üle, kas, mida, kuidas ja kui palju peaks õppur koolist kaasa saama, jäädakse ilmselt igavesti vaidlema. Siiski on raamdokumentidesse kirja pandud sõnadest ka pakilisemaid muresid, olgu või ebarealistlikud ootused selle kirjutatu ellu viimisel, leiab toimetaja Martin Pent.

Alati, kui jutuks tulevad kõikvõimalikud haridusalased raamdokumendid, riiklikud õppekavad, ainekavad, pedagoogide tööplaanid jms, meenub mulle tahes-tahtmata kaks asja. Esiteks tõdemus, et inimesed teevad plaane, jumalad naeravad. Teiseks kangastub ühe staažika, nüüdseks pensioneerunud õpetaja ütlemine, et parim aeg koolitööks oli 1990. aastate algus, mil rumalad nõukogude regulatsioonid olid kaotanud kehtivuse ning rumalaid Eesti regulatsioone polnud veel välja mõeldud.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles