Lugeja kiri: Rail Baltic soodsamalt ja vähem valulikult (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Balticu trassi idee.
Rail Balticu trassi idee. Foto: Joonis: Rein Kalberg

Mäletan lapsepõlvest, kuidas siga (suur võim) läks ikkagi rukkisse, kui mina (väike vaim) tõrjusin teda vitsaga põllupoolselt küljelt vastu ja ka karjusin talle kõrva. Kui lugesin 30. septembri Postimehest 101 vaimuinimese kirja kavandatava Rail Balticu raudtee kohta ja võimu lakoonilist vastust – tuleb küll! –, siis oli väga tuttav tunne. Võim paneb vaimule niikuinii ära.

Et pehmendada võimulööki Eesti maa ja rahva pihta, teen ehitusinsenerina ettepaneku rajada raudtee maasse rammitavatele raudbetoonvaiadele monteeritud raudbetoontaladele nii, et talani jääks maapinnalt 1,5 meetrit. (Mõnes kohas tuleks talade all kaevata maapind sügavamale talutehnika, põtrade ja kohalike teede läbiviiguks.) Kokku võtaks selline konstruktsioon koos lihtsa teenindusteega Eestimaast ära ainult 20 meetri laiuse riba. Põllud võiksid ulatuda peaaegu raudteeni ja loomad ning talutehnika saaksid vabalt liikuda. Poleks vaja kahe meetri kõrguseid loomaatõrjebarjääre teede äärde. Poleks vaja umbes 80 viadukti ja paljusid ebaefektiivseid ökoviadukte.

Säiluks külade struktuur. Poleks vaja tohutut kogust kruusa ja killustikku. Raudteele poleks vaja liipreid. Poleks vaja talvel lund raudteelt ära lükata. Poleks vaja karta kokkupõrkeid loomadega jne. Raudtee järelevalveks võiks selle kõrval olla kitsas kruusa- või mustkattega teeke.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles