Tiina Tambaum

FOTO: Erakogu

Eesti ettevõtted pole veel taibanud, millised ärivõimalused on kasutamata, et teha elu mugavaks üha suurenevale hulgale vanematele inimestele, alates poeskäimise kogemusest kuni riiete ja mööbli ostmiseni ning äppideni välja, kirjutab Tallinna Ülikooli Eesti demograafia keskuse teadur Tiina Tambaum.

Ühiskond vananeb, aga meie elu- ja ärikeskkonnas on vähe väliseid märke, mis selle tohutu muutusega arvestaks. Tulevikuühiskonna ehitamine kitsalt meditsiini- ja hooldusteenuste pakkumisele toetab valearvestust, nagu poleks minul ja teil, head lugejad, vananedes ja vanaduses vaja muud kui tablette ja puhast voodit.

Üks sektor, kus juba arvestatakse totaalse muutusega ostjaskonnas, on reklaamibürood. Reklaampiltidel on verinoori modelle järjest vähem. Kui aga kesk- ja vanemaealine reklaami peale kohale tuleb, võtavad teda vastu ebamugavad või lausa takistavad olud.