Õpetajate Lehes sel reedel: keelekümblusest, kodutöödest, koolid valmistuvad pagulaste tulekuks

Liisa Tagel
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õpetajate Leht 30.10.2015
Õpetajate Leht 30.10.2015 Foto: ÕL

Õpetajate Lehes 30.10.2015:

Võõras keeles on raske õppida

«Kuna eestikeelsed õpikud on vene lastele liiga keerulises keeles, teen neile kõik õppematerjalid ise,» ütleb Kaire Roosimäe, kes õpetab teist aastat loodusaineid Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumi keelekümblusklassidele. Roosimäe ei tee haltuurat ega kasuta sõna-sõnalt eelmise aasta materjale, vaid täiendab slaidiesitlusi pidevalt ja koostab igal aastal uued töölehed. «Ma lausa naudin töölehtede koostamist,» muheleb ta.

Koolijuhid valmistuvad pagulaste vastuvõtuks

Kümme Eesti koolijuhti käis Berliinis õppereisil, kus tutvuti hariduskogemustega pagulaslaste lõimimisel. Külastati koole ja kohtuti haridusekspertidega. Berliinis on praegu umbes 5000 pagulaslast, kes suunatakse pärast Berliini saabumist tere-tulemast-klassi. Kooli autonoomia migrantide õppe korraldamisel on suur.

Kodutöö olgu vastavalt vajadusele

«Kuigi igal tunnil peaksid olema selged ja mõõdetavad eesmärgid, ei tohiks olla omaette eesmärk viia kõik õpilased ühe tunni jooksul ühesuguse lõpptulemuseni,» kirjutab Tallinna ülikooli dotsent Inge Timoštšuk. «Tunni eesmärkide täitmine võiks anda eelkõige õpetajale infot selle kohta, mida või kuidas õpilane peaks õppima, et õpitulemusteni jõuda.»

Niisiis saaks õpilasi hästi toetav õpetaja just selle info põhjal kavandada õppija vajadustele vastava individualiseeritud kodutöö.

Lehes veel:

Erileht: Lauamängud

Kuidas treenida tähelepanukutsikat?

100 aastat tehnikaharidust Tallinnas

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles