Õpetajate Lehes 30.10.2015:
Õpetajate Lehes sel reedel: keelekümblusest, kodutöödest, koolid valmistuvad pagulaste tulekuks
Võõras keeles on raske õppida
«Kuna eestikeelsed õpikud on vene lastele liiga keerulises keeles, teen neile kõik õppematerjalid ise,» ütleb Kaire Roosimäe, kes õpetab teist aastat loodusaineid Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumi keelekümblusklassidele. Roosimäe ei tee haltuurat ega kasuta sõna-sõnalt eelmise aasta materjale, vaid täiendab slaidiesitlusi pidevalt ja koostab igal aastal uued töölehed. «Ma lausa naudin töölehtede koostamist,» muheleb ta.
Koolijuhid valmistuvad pagulaste vastuvõtuks
Kümme Eesti koolijuhti käis Berliinis õppereisil, kus tutvuti hariduskogemustega pagulaslaste lõimimisel. Külastati koole ja kohtuti haridusekspertidega. Berliinis on praegu umbes 5000 pagulaslast, kes suunatakse pärast Berliini saabumist tere-tulemast-klassi. Kooli autonoomia migrantide õppe korraldamisel on suur.
Kodutöö olgu vastavalt vajadusele
«Kuigi igal tunnil peaksid olema selged ja mõõdetavad eesmärgid, ei tohiks olla omaette eesmärk viia kõik õpilased ühe tunni jooksul ühesuguse lõpptulemuseni,» kirjutab Tallinna ülikooli dotsent Inge Timoštšuk. «Tunni eesmärkide täitmine võiks anda eelkõige õpetajale infot selle kohta, mida või kuidas õpilane peaks õppima, et õpitulemusteni jõuda.»
Niisiis saaks õpilasi hästi toetav õpetaja just selle info põhjal kavandada õppija vajadustele vastava individualiseeritud kodutöö.
Lehes veel:
Erileht: Lauamängud
Kuidas treenida tähelepanukutsikat?
100 aastat tehnikaharidust Tallinnas