Trollifänn: trollist ei tohi kergekäeliselt loobuda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mari-Liis Meisterson
Mari-Liis Meisterson Foto: SCANPIX

Tallinna trolliliiklus on nukras seisus. Trollid on vananenud, vanim on lausa 27 aastat vana ning tänavu novembris saab see ka ühtlasi kui kõige vanema trollibussi tiitli, sest nii vanu trollibusse pole Tallinnas mitte kunagi liigelnud. Et tagada trolliliikluse säilimine, tuleks osta vähemalt 40 uut trolli.

Praegu kantakse aeg-ajalt vanu Škodasid maha, kuid et uued Solarised ei suuda piisavalt liine teenindada, on oht, et taas mõni trolliliin suletakse või asendatakse bussidega.

Ometi on trollidel busside ees palju eeliseid. Võtame kasvõi näiteks busside tekitatud saaste, mis trollidel puudub. Jah, olen oma suhtlusringkonnaski kuulnud väidet, et ka elektri tootmine saastab, aga ega elektri tootmine siis ära ei lõpe, kui trollibuss enam ei sõida.

Trolli eluiga on palju pikem kui bussil. Busside kasutatav diislikütus kallineb, elektri hind püsib palju stabiilsemana, pealegi on elektrit äärmiselt lihtne toota ning neid võimalusi tuleb juurde.

Olen trollifänn juba aastaid. Liitusin Ytra-nimelise ühistranspordifännide veebilehega, kus leidsin eest palju mõttekaaslasi. Samas kohtusin ka oma poiss-sõbra Heiniga, kellega käime koos trolle pildistamas, nendega sõitmas ja märgime oma «trollipäevikusse», kui palju ja millise trolliga sõitnud oleme.

Suhtlen sotsiaalmeedia vahendusel trollifännidega kõikjal maailmas. Minu Facebooki lehele «Trolleybus» on koondunud peaaegu 800 fänni. Suhtlusringi moodustavad pealmiselt Euroopa trollijuhid ja inimesed, kellele lihtsalt trollid meeldivad. Vahetame pilte ja sõidumuljeid eri trollimudelitest ning n-ö trollinänni. Üks elu suuremaid seiklusi seoses trollidega on olnud sõit maailma pikimal trolliliinil Ukrainas Krimmis.

Ma tean, et osa inimesi ei mõista minu ja mu mõttekaaslaste huvi ning peavad seda isegi imelikuks. Mina küsin seepeale, miks on temal endal millegi vastu huvi. Tavaliselt järgneb vaikus. Naudin trollisõitu ja trollindusega tegelemist ning loodan, et Tallinnas trolliliiklus jätkub.

Eesti trollientusiastide tegemisi saab näha Margus Siku ja Kaidor Kahari dokumentaalfilmis «Trollifännid», mis on järelvaadatav ERRi kodulehel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles