Peeter Langovitsi tagasivaade: maailma moelegend Tallinnas

Peeter Langovits
, fotograaf
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1991. Moelegend Paco Rabanne Tallinnas.
1991. Moelegend Paco Rabanne Tallinnas. Foto: Peeter Langovits

7.– 10. augustini 1991 väisas Tallinna harukordne külaline –moelegend Paco Rabanne. Hispaanias sündinud Rabanne sai arhitektihariduse Prantsusmaal ja töötas moekunstnikuna Pariisis. Koos temaga saabus veel moekunstnik Franck Sorbier ja kultuuridelegatsioon, kellega kohtus ka kultuuriminister Lepo Sumera.

Moekunstnikega koos olid ta vastuvõtul Prantsuse Alternatiivse Kultuuri Assotsiatsiooni (A.C.A.) president Jean-Claude Le Scornet, Guillaume Husson Prantsuse kultuuriministeeriumist, Anne-Marie Autissier ühendusest Euro Creative ning Pariisi Kõrgema Moe- ja Tehnikakooli (ESMOD) direktor Annette Goldstein. Konverentsisaali ümara laua taga istusid Sumera vasakul käel Paco Rabanne, paremal Eesti-Prantsuse ühisprojekti «Tallinn-Pariis-Tallinn» meiepoolne esindaja Enelin Meiusi. Kohtumisele järgnes jalutuskäik vanalinnas ja Toompea lossi külastus. Pärast moeetenduse peaproovi leiti aega, et käia tarbekunstimuuseumis ning Kadrioru kunstimuuseumis. Kadriorus kohtuti Sumera saatel ka ülemnõukogu juhataja Ülo Nugisega.

Sakala kultuurikeskuses toimus kolm moeetendust, mille pealavastaja oli Mait Agu. Etenduse algus oli kokku seatud Enelini korraldatud Tallinna 1987., 1989. ja 1990. aasta moepäevade laureaatide kollektsioonidest, milles Eestit esindas oma loominguga vaid Riin Õng. Etenduse teine pool pakkus poole tunni vältel piisakese Pariisi kõrgmoest, andes märku sellest, mis toimus sealsetel moelavadel. Sophie Sitboni ja Franck Sorbier’ kollektsioonide järel saabus show’ kulminatsioon, kohalikud pikka kasvu modellid esitlesid Paco Rabanne’i kuut pilkupüüdvat kleiti, milles pearõhk oli materjalide valikul – kangas, plastmass, metall, holograafiline kangas... Julge ja efektne materjalidega eksperimenteerimine ongi Rabanne’i edu saladus. Täis ootamatuid lahendusi ja fantaasiamänge, olid ta kollektsioonid alati maailma moelavadele oodatud. Tol korral sai tema loomingust ülevaate vaid kinosaalis jooksnud videosalvestisest. Pressikonverentsi fookuses oli Rabanne, kes oli üsna kriitiline etenduse esimese osa kollektsioonide suhtes, mis iseloomustas tollase Nõukogudemaa moodi. Kuigi Paco polnud varem midagi Eestist kuulnud, pidas ta Eestit vägagi euroopalikuks maaks ning võimalikuks kunagi siin oma suuremat kollektsiooni esitleda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles