Haridus- ja teadusministeeriumi plaan siduda põhikooli eksamite tulemused lõpetamisest lahti on löönud kired lõkkele. Emotsionaalse diskussiooni tagant paistab hoopis koolile seatud ootuste ning ressursside klappimatusest keev pinge. Eesti õpetajad on ülekoormatud ega tunne end väärtustatuna, kirjutab loodava Tallinna Pelgulinna riigigümnaasiumi direktor Indrek Lillemägi.
Tellijale
Indrek Lillemägi: pole suurt vahet, kas eksamite roll praegusel kujul jätkub või mitte (2)
Arutelu eksamite üle kipub suubuma liialdustesse: ühed jutlustavad, et uus plaan päästab lapsed mõttetust stressist ja tähendusetust tuupimisest, teised arvavad, et muutustega kaob koolist pingutus. Küllap on mõlemas lähenemises iva ja on ka radikaalselt mõõdukaid arvajaid, kuid kokkuvõttes mõjutab lõpueksamite korraldus hariduse kvaliteeti, süsteemi jätkusuutlikkust ning inimeste heaolu vähe.