Loomulikult tõlgiti see sotsiaalmeedias, netikommentaariumites ja muidu vestlustes nii: «Mida sa, mats, mölised, osta uus auto oma vana panni asemel ja ära vingu.» Teada on inimestele uudiste vahendusel ka see, et peaministrile soetas riik äsja uueks ametiautoks Audi A8, millega pole kindlasti häbi bensiinijaama sõita.
Aga riigikassa ja valmimislubadused tahavad täitmist ja nüüd tuleb langetada ebapopulaarseid otsuseid, samas head nägu teha ning hoolsalt sõnu valida. Kuid ükskõik kui peenelt poliitik ka seletaks, kuidas tööjõumaksude langetamine on tore ja bensiini hinda mõjutavad nii naftasaaduste hulgihind kui dollari tugevnemine, on ikkagi selge, et aktsiisitõus teeb mootorikütused veel kallimaks ja väga paljud inimesed tigedaks.
Ja kui inimene on tige, siis ta ei hakka analüüsima, et õpetajatele ja arstidele on vaja palka maksta, teed tahavad parandamist ja lasteaiad kütmist ja koolitoit jagamist, vaid ta vahetab roosad prillid mustade vastu ja näeb, kuidas väikelinnades elu kiratseb, ametnikud laristavad ja üleüldse on kõik veel halvemini, kui opositsioonipoliitik telekas räägib.
Autod ja liiklus on teema, mille kohta on kindel arvamus peaaegu kõigil. Mõni peab autot lemmikloomana, teine tööloomana, millega raha teenida; paljudele on see aga lihtsalt tarbeese, milleta läbi ei saa. Ning nüüd mingi tegelane kaugelt Toompealt tuleb õpetama, millega sõita ja kuidas kokku hoida. Paljudele kõlab see sama jaburalt kui kvoodiraha abil hirmkalli elektriauto Tesla ostjate jutt, kui palju nad aastas ikka bensiini arvelt säästavad, unustades, et isegi Pipi polnud matemaatikas nii rumal, et mitte aru saada, mitmeks aastaks saab osta bensiini 500 eurot maksnud autosse, kui Tesla soetamata jätta.