Kui küsida, kas paremaid lahendusi valimistulemuste õiglasema tulemi saamiseks pole, siis lihtsaim näide on Malta, kus lähtealuseks on häälte üldarv – kui, tulenevalt valimisringkondade suuruse erinevustest, saab üks partei rohkem kohti, aga vähem valijate hääli, siis antakse rohkem hääli saanud parteile automaatselt nii palju kohti juurde, et tal oleks +1 ülekaal parlamendis. Teisisõnu – parlamendi arvuline suurus on kõikuv.
Kreekas ja ka Eestis kasutatav võitjale lisakohtade kunstlik tootmine (Eestis häälte arvestamise teises voorus tööle hakkav kurikuulus D´Hondti lugeja, mis ei tee suurt pahandust, kui erakondade tulemuste vahe on 2-3 protsenti, ent mis muutub «saatanaks», kui võitja erakond saab järgmise ees 6- ja enamprotsendilise ülekaalu) pärineb aegadest, kui pikaajalise demokraatiaga riikides sagenes patiseisude tekkimine valimistel.
Ent nagu teada, viib igasugune paragrahvi-keerutamine ükskord asja absurdi ja Kreekas on see ilmselt ka juhtunud. Kui kuuendik parlamendist ongi mõeldud mänguks, siis oleks aus ja korralik kokkuhoid sellesama mängumaa likvideerimine. Kerge öelda ja kerge ka muid «paremaid lahendusi» tutvustada, ent eks praegugi sõltu kõik kreeklastest ja prantslastest endist – ollakse küll päri, et tulemus pole kõige ausam ja õigem, ent ... jätkatakse vanas vaimus!?
Igal juhul pole mõtet hakata õigustama, et ühe või teistsuguseid nippe on vaja näiteks äärmuslaste eemalehoidmiseks võimupirukast jmt – rahulolematu ja samas haritud mass vajab tänases kriisis väljundit poliitikas ja kui ta näeb, kuidas mingi kavala konksu tõttu seaduses pole mõtet valimisurni juurde minna, läheb ta tänavale.