Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

GRETE MÄNNIKUS JA KAISA RAADIK Kuidas disainmõtlemine muudab õpetamist ja õppimist

Tartu Ülikooli Pärnu kolledži õppehoone.
Tartu Ülikooli Pärnu kolledži õppehoone. Foto: Tartu ülikooli Pärnu kolledž

Haridusteenuste disain võimaldab haridusasutustel oma teenused ja protsessid disainmõtlemise loogikast lähtuvalt läbi mõelda, et luua rohkem väärtust ja suuremat rahulolu, kirjutavad Tartu Ülikooli Pärnu kolledži nooremlektor Grete Männikus ja ettevõtlusosakonna juhataja Kaisa Raadik.

Teenuste arendamisega mitte kokkupuutuvatele inimestele võivad mõisted disainmõtlemine ja teenusedisain kõlada kui mitte mõistmatute, siis vähemalt uutena, kuid tegelikult on tagasi vaadates nende teemadega tegeldud maailmas juba ca 60 aastat.

Disaini kui mõtteviisi ideede kirjeldamine sai alguse juba 1960. aastatel, disainmõtlemise põhimõtted hakkasid esile kerkima 1970. aastatel ning selle mõiste populariseerimisele andis hoogu Peter Rowe oma 1987. aastal ilmunud teosega «Design Thinking». 1990. aastatel hakati USA kõrgkoolides õpetama disainmõtlemist kui loomingulise tegevuse meetodit. Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis alustati disainmõtlemise õpetamist teenusedisaini kaudu 2009. aastal. Valdkonna etableerumist Eestis kinnitab ka hiljuti Kutsekojas kinnituse saanud disaineri kutsestandard (tase 4, 5, 6 ja 7), mille üks osa on ka teenusedisainerile vajalikud pädevused.

Tagasi üles