Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ENE-MARGIT TIIT Mis saab matemaatika õpetamisest? (15)

Matemaatika
Matemaatika Foto: Arvo Meeks

Matemaatikaõpetajate nappuse peletamiseks tõstatatud idee matemaatika loengutest lasti auklikuks ja naerdi välja enne sisulise aruteluni jõudmist, kirjutab ​TÜ emeriitprofessor ja statistik Ene-Margit Tiit.

Märgati ainult selle idee nõrka kohta – üks õpetaja ei saa vastata mitmesaja õpilase küsimustele. Kuigi potentsiaalsete küsijate suur hulk ei tähenda, et erinevaid küsimusi sama teema kohta peaks väga palju olema. Peale selle – ega abiõpetaja ka ei tarvitse olla lihtsalt korrapidaja, arvatavasti saab ta loengust sisuliselt aru ja oskab ka õpilastele vastata.

Kuid see pole peamine, mis selle idee juures väärtuslik on. Õpetajad on erinevad, ka väga head õpetajad – keda paratamatult igasse kooli ei jätku – on erinevad. On õpetajaid, kes sobivad õpetama andekaid ja huvilisi noori, kelle õpilastest kasvab põlvkondade kaupa silmapaistvaid matemaatikuid.

Tagasi üles