Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

ANDRES LINDEMANN Rail Baltic täies hiilguses peab valmis saama – meie naabrid teavad seda (7)

Rail Balticu Riia terminali ehitusplats ja rahvusvahelise trassi tabloo.
Rail Balticu Riia terminali ehitusplats ja rahvusvahelise trassi tabloo. Foto: Toms Kalnins

Kuigi Rail Baltic pakub väljakutseid, on strateegiliselt oluline ehitada valmis kiire ja tõhus raudteeühendus Euroopa südamesse – seda mõistavad nii Eesti, Läti kui ka Leedu koos Poolaga, kirjutab kliimaministeeriumi Rail Balticu valdkonna juht Andres Lindemann vastusena Ivo Kännu arvamusartiklile (PM, 11.12.2024).

Nagu suurte taristuprojektide puhul ikka, seisab ka Rail Balticu ehitus silmitsi paljude väljakutsetega, sealhulgas suurte investeeringute vajaduse ja pingelise ajagraafikuga. Samas on Balti riigid koos Euroopa Komisjoniga kinnitanud, et tegutsetakse eesmärgi nimel ehitada rahvusvaheline 1435 mm rööpmelaiusega raudteeühendus 2030. aastaks valmis.

Täiendavalt kinnitas seda käesoleval nädalal ka Läti valitsus, tehes valitsuses otsuse keskenduda põhitrassi ehitusel rahvusvahelisele ühendusele, mitte vaid Riia–Kaunase suunale.

Tagasi üles