Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar
Saada vihje

IVO KÄND Kelle kapsaaeda kukub omadele võõras, võõrastele arusaamatu Rail Baltic? (35)

Rail Balticu lepingu allkirjastamine Põrguväljal. 11. september 2024.
Rail Balticu lepingu allkirjastamine Põrguväljal. 11. september 2024. Foto: Tairo Lutter

Juhtimisselguse õige loogika peab olema Rail Balticu riskide hindamisel kolme Balti riigi ühise projektina, vastasel korral see tegevus Euroopa Liidu silmis ei kvalifitseeru. Suhelda tuleks aktiivselt Euroopa Komisjoni ja kolme Balti riigiga ning meie endi, Eesti rahva jaoks ei saa see olla ajutine logistikakoridor, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli Tartu kolledži haldusjuht Ivo Känd (Reformierakond).

Püüdes tavakodanikuna – kelle õunaaia taha Munamäe-suuruseid viadukte ega metsatare mesilast üle ökodukti ei ehitata – sotsiaalmajanduslikult mõelda, kirjutasin poole aasta eest: «Kas järjekordne «performans» on tulekul, kus murumütsid istuvad 2030. aastal raudteetammil, rukkililled rinnas ja ootavad oma unistustes Riia poolt rongi, mis ei saabu...» Paraku jätkub kangelaslikult propagandistlik ülistuslaul, mis oleks justkui soomeugrilik dramaatiline naer läbi pisarate.

Riigikontrolör Janar Holm on olukorda kommenteerides ülikriitiline: «Teadlike valelootuste andmine valmimistähtaegade kohta, ilupildid kosmosejaamadega sarnanevatest terminalidest ja videoanimatsioonid, kus rongid mitusada kilomeetrit tunnis tuhisevad, ning muud sarnast oleme Rail Balticu (RB) puhul juba piisavalt näinud. Raudteed veel mitte!»

Tagasi üles