Arenenud ühiskonna üks tunnus on see, et me ei pea kõike ise tegema. Näiteks pole vaja meil Colombias omada tuttavaid, kes meile vajalikud oad hommikukohvi jaoks saadaks. Selle asemel on meil võimalik minna poodi ja raha eest need osta. Lihtne loogika ütleb, et mida rohkem loob indiviid väärtust, seda enam peaks ta ka teenima, kirjutab SEB kapitaliturgude maakler Erik Laur õpetajate päeva eel.
Tellijale
ERIK LAUR ⟩ Kui palju rikkust jääks Eestis loomata, kui meil poleks õpetajaid? (6)
Lõppude lõpuks on ju produktiivsus funktsioon sellest, kui palju sisemajanduse kogutoodangut suudetakse ühe töötatud tunni jooksul toota. Mis oleks aga, kui me vaataks seda vastupidi? Kui palju sisemajanduse kogutoodangust jääks tootmata indiviidi puudumisel?
Nii jõuamegi oma tänaste päevakangelasteni – meie õpetajad. Pole vahet, kas too inimene on selgitamas väikestele põnnidele, et teistele liiva suhu toppimine on halb, räägib tsivilisatsiooni algusest Mesopotaamias või on ta lahti seletamas, mis moodi saab arvutada kuubi ruumala. Neil kõigil on ühine eesmärk – saata lapsed päeva lõpus koju targematena, kui nad kooli tulid.