Esimese tagasiside lainena tõusid esile inimesed, kes mind «lambaks» pidasid – nad väitsid, et ma võiks oma rahakotist üles otsida turvariba, mida kallimatele kaupadele lisatakse. Kui ma püüdsin siis omalt poolt vahele öelda, et rahakott on vana ja turvaribad ei ole probleem, siis ega mind usutud.
Osa lugejaid leidis, et ainult vanamoodsad inimesed käivad veel rahakoti ja kliendikaartidega poes, ja miks ma ei pane kogu seda värki oma mobiiltelefoni äppidena. Äpid ju ei pane turvaväravaid tööle ehk põhjus on ikkagi minus?! Samas kõiki kaarte pole võimalik äppides kasutada ehk see ei lahenda probleemi. Mul on mitmed kaardid mobiilis, aga rahakott piiksub endiselt.
Kritiseerimise kõrval hakati ka lahendusi pakkuma ehk ostku ma näiteks elektromagnetkiirgust piiravad kotikesed oma kaartidele ja probleemid kaovad. Aga see ei saa ju olla lahendus äkitselt ilmnenud probleemile, mis paljusid inimesi puudutab!
Peale kriitikalainet leidus ka suhteliselt palju inimesi, kes kinnitasid, et ka neil on viimasel ajal tekkinud sarnane probleem, ja kiitsid teema algatamise eest.
Kui võtsin ID-kaardi rahakotist välja, siis häiresignaal tõesti kadus. Tegime veel mitu korda erinevaid eksperimente, kuid alati osutus süüdlaseks ID-kaart.
Pärast kommentaari avaldamist Laagri Rimi poodi sattudes märkasin kohe, kuidas üks paar turvaväravatesse n-ö kinni jäi ja keda siis turvamees tormas rahustama. Selgus, et probleem oli ka neil rahakotis. Kui ise lõpetasin ostmise ja taas turvaväravates signaali sain, siis tõttas ka minu juurde abivalmis turvamees, kaasas vastav aparaat, küsimusega, et kas ma tahan turvaväravas tekkiva häiresignaali põhjust teada? Muidugi tahtsin!