Ülikoolide pressiteadetes rõõmustatakse sageli avalduste rohkuse üle, kuid see ei tähenda veel, et kõik läbivad konkursisõela. Selleks et ülikooli ka õppima pääseda, tuleb kandidaatidel paljudel erialadel läbida eksam, vestlus ja esitada motivatsioonikiri, kus tuleb komisjonile tõendada oma eeldusi, eelteadmisi ja motivatsiooni. Just need aitavad kõrgkoolidel valida välja kandidaadid, kellest hakatakse vormima tulevasi häid spetsialiste, seejuures häid õpetajaid.
Olles ise vastuvõtukomisjonides kandidaate kuulanud, saan öelda, et hea tulevane õpetaja on õppimisvõimeline, avatud, keeleoskaja ja empaatiline. Pole saladus, et Ida-Virumaal õpetajaid valides ja ette valmistades tuleb Narva kolledžis lisaks eeldustele ja motivatsioonile eraldi ja erilist tähelepanu pöörata kandidaatide eesti keele oskusele ja eesti kultuuri tundmisele. Lihtne on panna vastutus teadmiste või nende vähesuse eest koolidele. Pigem tuleks mõelda, mida me kolledžis üliõpilaste arendamiseks teha saame.