Me teame hästi, kui olulise eelise annavad oskajale võõrkeeled. Õnneks saavad Eesti noored sellega suurepäraselt hakkama. Samas jääb koolis tihtilugu üks keel vajaliku tähelepanuta. Matemaatikat, universaalset keelt, mis ühendab teadusi, millel on tulevikku vaadates üha kaalukam roll, oskame me gümnaasiumi lõpus järjest kehvemini, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli rektor Tiit Land.
Tellijale
TIIT LAND ⟩ Matemaatikat on vaja üha rohkem, meie oskame seda aga aina vähem (13)
Möödunud nädalal avaldati riigieksamite keskmised tulemused, mis tõi esile meie haridussüsteemi ühe peamise kitsaskoha: puuduliku matemaatikaoskuse. Sel aastal oli kitsa matemaatika eksami keskmine tulemus 39,6 punkti ja laia keskmine tulemus 52,8 punkti. Kui eksamite eest pandaks hindeid, vastaksid tulemused hinnetele 2 ja 3. Kui kitsa matemaatika eksami keskmine tulemus võrreldes eelmise aastaga kuue punkti võrra kasvas, siis laia oma langes 6,8 punkti. Mida need numbrid aga meile täpsemalt näitavad?