Indrek Sirk Kuidas tegelikult saaks mootorsõidukimaks suunata meid autosid vähem kasutama? (8)

Indrek Sirk
, vandeadvokaat
Copy
Indrek Sirk, liiklusadvokaat.
Indrek Sirk, liiklusadvokaat. Foto: Mihkel Maripuu

Sellisel kujul automaksu puhul on keskkonnaalaste eesmärkide esiletoomine sisuliselt eksitav ja see neid saavutada ei aita, kirjutab vanatehnikaharrastaja ja vandeadvokaat Indrek Sirk.

Mootorsõidukimaks on seaduseelnõu kohaselt planeeritud varamaksuna, maksta tuleb ette terve aasta eest sõltumata sellest, kas autot üldse kasutatakse või kui palju seda kasutatakse. Kui 2. jaanuaril auto hävineb liiklusõnnetuses või varastatakse, siis tuleb ikka maksta terve jooksva aasta eest. Sellisel viisil maksustamisel on keskkonnaalaste eesmärkide esiletoomine on sisuliselt eksitav ning automaks sellisel kujul neid saavutada ei aita.

Esiteks muutuvad maksu tõttu autod kallimaks. Seetõttu sama raha eest saab osta odavama ja ilmselgelt vanema sõiduki – mis üldjuhul on ühe kilomeetri läbimise arvestuses saastavam ning kahjuks ka ebaturvalisem. Liiklusregistri puhastamisega saame registreeritud sõidukite keskmise vanuse väiksemaks, kuid tegelikult on teedel liikuvad sõidukid praegusest vanemad.

Tagasi üles