Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

MÄRT ARO Saime õppetunni: euroraha ei anna kestvaid ja häid teenuseid (4)

Haridusinnovatsiooni spetsialist Märt Aro.
Haridusinnovatsiooni spetsialist Märt Aro. Foto: Sander Ilvest

Oleme rahvana harjunud, et meil on iga mure lahendamiseks digiteenus. See on muutunud iseenesestmõistetavaks. On loomulik, et nõuame järjest kvaliteetseimaid teenuseid. Ja nagu näha, tekib suur probleem, kui mõni neist teenustest enam ei toimi, kirjutab digiinnovaator Märt Aro, viidates Eesti haridusele.

Kohtusime Siim Sikkutiga 2016. aasta kevadel, kus selgitasin, et see, kuidas me teeme digiriiki, on moraalselt vananenud ja sama teed edasi minnes läheb olukord drastiliselt hullemaks ning meid ootavad ees järjest suuremad väljakutsed. Kaheksa aastaga oleme suutnud nii mõndagi ära teha, kuid reformid on osalt poolikud, osalt takerdunud. Selle tulemusel on olukord läinud osaliselt hullemaks, mida nüüd ka rahvana näeme.

Tegelikult haridus- ja teadusministeerium (HTM) on olnud digiriigi uutele alustele viimises eesrindlik. On loodud tänapäevastel alustel ja loogiliselt põhjendatud strateegia tehnoloogilise baasi ajakohastamiseks ja kaasatud erasektorit. Strateegia on ka osaliselt edukalt rakendatud, mille tulemusel on meil praeguseks üle 80 haridustehnoloogia (EdTech) teenuseid arendavat erasektori tiimi alates lasteaiast kuni täiskasvanuõppeni. Kõige tuttavamad on lugejale tõenäoliselt eKool, Stuudium ja Eliis. Need lahendused loovad Eesti õpetajatele ja õppijatele juba praegu olulist väärtust. Samuti töötab riik ka selle nimel, et HTM positiivset kogemust teiste ministeeriumite haldusaladesse kopeerida.

Tagasi üles