MIKK GRANSTRÖM Tehisintellekti keelamine koolis oleks väga lühinägelik (4)

Mikk Granström
, filmiõpetaja
Copy
Tehisaru (AI) innovatsioon tegi läinud aastal suure hüppe.
Tehisaru (AI) innovatsioon tegi läinud aastal suure hüppe. Foto: Kirill Kudryavtsev

Tänased õpetajad peavad tegelema täiesti uue põlvkonnaga. Kuidas neid aga peaks õpetama? kirjutab PÖFFi korraldaja ja filmiõpetaja Mikk Granström.

«Hiir pani püksid jalga, ülejäänud riietest õmbles raketi ja lendas maailma südamesse,» kirjutab Aaro Toomela oma raamatus «Kultuur, kõne ja Minu Ise» ning toob välja, et selle lause juures on kõige olulisem see, et lugeja suudab seda irratsionaalset pilti endale ette kujutada. Praegu tekitab AI selle pildi sekundiga ja ette kujutama ei pea ise midagi. Mida peaks nende suurte muutuste keskmes tegema aga õpetaja, mida peaks õpetama koolis ja milliseid oskusi tuleks õpilastes arendada?

Ajal, kui faktide päheõppimine on muutunud õnneks teisejärguliseks ning omandatud teadmised ja oskused peaksid olema pidevas muutumises ja paindlikud, võikski olla tähtis mitte see, mida õpetatakse, vaid see, kuidas õpetatakse.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles