/nginx/o/2023/08/30/15557671t1h326c.jpg)
Noortele pakutav valikuvõimalus laia ja kitsa matemaatika eksami vahel tekitab kiusatuse valida lihtsamana tunduv tee, mis aga lõikab ära paljud tulevikuvõimalused, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli rektor Tiit Land.
Noortele pakutav valikuvõimalus laia ja kitsa matemaatika eksami vahel tekitab kiusatuse valida lihtsamana tunduv tee, mis aga lõikab ära paljud tulevikuvõimalused, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli rektor Tiit Land.
Äsja avaldatud PISA uuringu tulemused olid Eesti jaoks ühest küljest rõõmustavad, kuid samas pakuvad ka mõtlemisainet. Jah, teiste arenenud riikidega võrreldes on meie 15-aastased lapsed tublid, oleme jätkuvalt maailma tipus. Samas oleme iseendaga võrreldes jäänud kehvemaks – nelja aasta taguse ajaga kõrvutades on meie noorte teadmised matemaatikas ja funktsionaalses lugemisoskuses langenud. Põhjusi on ilmselt rohkem kui üks, nende hulgas ka tõeliselt asjatundlike õpetajate vähesus.