Aus hinnang riigieksami põhjal on, et meil on niihästi õpetajate puudus kui ka probleeme õpilaste motivatsiooni ja stressitaluvusega. Need raskused tuleb ületada.
Samuti näitab riigieksamitulemuste suur hajuvus suuri erinevusi õpilaste tasemes. Selle põhjused võivad suuresti olla hariduspoliitilised – kaasava hariduse põhimõtete kohaselt õpivad sama õpetaja käe all väga erinevate võimetega noored. Samuti mõjutab keskmisi tulemusi teise kodukeelega õpilaste osakaal klassis. Õpilaste jagamine võimete järgi ei ole diskrimineerimine, vaid edu võti.
Kuid sellest tagasisidest pole kasu, kui tulemused võetakse lihtsalt õlakehitusega teadmiseks. Või mis veelgi hullem, hakatakse otsima viise, kuidas pehmendada nõudmisi, et õpilaste tase ei paistaks nii masendav. Viise, kuidas allakäiku ilusaks maskeerida, on kindlasti olemas, kuid see ei ole tee, mida mööda minna.
Matemaatika on tänapäeva kõrgtehnoloogilise majanduse alus, mistõttu vajadus kõrgetasemeliste inseneride ja infotehnoloogide järele kasvab, mitte ei kahane. Karmis rahvusvahelises konkurentsis osutuvad edukaks need rahvad, kelle haridussüsteem suudab konkurentsi nõudmistele vastata.
Tõsi, matemaatika õppimine nõuab niihästi häid õpetajaid, tõsist tööd kui võimet taluda eksamitega kaasnevat pinget ja stressi. Aus hinnang on, et meil on niihästi õpetajate puudus kui ka probleeme õpilaste motivatsiooni ja stressitaluvusega. Need raskused tuleb ületada.