Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Pärtel-Peeter Pere Tasuta ühistransport on saatanast (22)

Tasuta ühistransporti kasutades ei pruugi sõitja teada, et nullpilet sisaldab kasvavaid kütusekulusid ja bussijaama teenustasu, mille üle liinide teenindajad peavad pead vaevama.
Tasuta ühistransporti kasutades ei pruugi sõitja teada, et nullpilet sisaldab kasvavaid kütusekulusid ja bussijaama teenustasu, mille üle liinide teenindajad peavad pead vaevama. Foto: Marko Saarm

Ühistransport peab pakkuma inimesele ajalist ja rahalist võitu eraautoga liikumise ees, aga pole seda suutnud, kirjutab linnastrateeg Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond).

Me vajame säästvat liikuvust, et tõsta inimeste elukvaliteeti ja alandada sundkulutusi transpordile tervikuna. Juba enne sõja algust kulutasid väga paljud inimesed 20–30 protsenti pere-eelarvest autopidamisele. Enamik neist ei saa loobuda autost aga ka tahtmise korral, sest toimivat ühistransporti pole.

Säästev liikuvus on ühiskondlik ootus. 66 protsenti elanikest tahab kasutada ühissõidukeid, 57 protsenti sõita rattaga ning 22 protsenti tõukerattaga – kui ühisveondus toimiks ja oleks rajatud rattateed, kinnitab arenguseire keskuse uuring.

Tagasi üles