Kompromisside otsimisest räägitakse alles peale seda, kui meediaväljaanded on kogukonna muresid käsitledes tegevusele tähelepanu pööranud. Kaitseministeeriumil oli võimalus inimestega dialoogi astuda juba Kehras ja Kuusalus 21. ja 23. märtsil 2023 toimunud nn avalikel aruteludel, kus aga toimus rohkem suuniste jagamine, mitte reaalne arutelu ja kaasamine.
Inimeste poolt saadeti enne avalikku arutelu kirjalikult palju küsimusi, arvamusi ja ettepanekuid. Kahjuks neid arutelul isegi ei tutvustatud, vaid kanti ette Kaitseministeeriumi poolne valik, ettepanekuid kohati ka naeruvääristades. Inimesed polnud oma ettepanekutele eelnevalt kirjalikke vastuseid saanud, mistõttu koosolekute tulemuslikkus avaldus ainult faktina, et kaasamise linnuke sai kirja. Samuti ei soovitud arutelul tähelepanu pöörata meetmetele, mis pakuksid leevendusi ja kompensatsioone.
Vaatamata sellele, et kompensatsioonid ei kuulu Kaitseministeeriumi arvates Soodla harjutusvälja planeeringu ülesannete hulka, saab nendega tegeleda ka planeeringuga paralleelselt, ja seda peabki tegema. Vastavate ettepanekute suunamine otsustajatele on just Kaitseministeeriumi ülesanne. Ilma leevendusi ja kompensatsioone käsitlemata on planeeringu seadusekohane avalik arutelu kogukonna aja raiskamine. Korduvatele küsimustele, millal soovitakse kogukonnaga läbirääkimisteks laua taha istuda, ei antud avalikel aruteludel mingit vastust ega ole seda ka meediale antud kommentaaris.
Inimesed saavad väga hästi aru, et Kaitseväe harjutused on vajalikud. Samas ei saa me lõpmatuseni harjutusväljakuid suurendada. Võimalused ja vajadused tuleb korralikult läbi mõelda.
Jutt sellest, kuidas Kaitseväe harjutamist võrreldakse sportlaste treenimisega tulemuseni jõudmisel, on kestnud juba viis aastat ja hakkab kohalikke ära tüütama. Inimesed saavad väga hästi aru, et Kaitseväe harjutused on vajalikud. Samas ei saa me lõpmatuseni harjutusväljakuid suurendada. Võimalused ja vajadused tuleb korralikult läbi mõelda.