Seda, kas õpetajate palgatõus on õiglane, pole aga lihtne öelda. Õpetajaid võib võrrelda vaestega ja öelda: ebaõiglane on tõsta. Õpetajaid võib võrrelda rikastega ja öelda: õiglane on tõsta. Kui võrdlused kõrvale jätta, siis peamiselt räägitakse, et õpetamine on raske töö ja väärib korralikku tasu. See viib küsimuse juurde, millised tööd väärivad paremat tasu ja millised halvemat. Nii keeruline kui sellele küsimusele vastamine näibki, teatud käibeintuitsioonid on siin ikkagi olemas, ja tõenäoliselt need ka palkades kajastuvad, aga mitte eriti analüüsitud moel.
Kui põgusalt libiseda üle nende kriteeriumide, mis sellistes aruteludes pinnale kerkivad, siis vastutuse suurus on väga tavaline argument. Eriti suure vastutusega amet nõuab eriti suurt palka. Samas on asi mitte üksi vastutuses, vaid ka selle süsteemi suuruses, mille eest vastutatakse.
Tuletõrjuja palk peab olema väiksem kui peaministri oma, sest ta päästab parimal juhul vaid mõne elu. Minister päästab elusid harva ja tulle ei söösta kunagi, kuid see-eest kujundab ta suuri struktuure, mis elupäästmist võimaldavad. Oluline on väljaõppe kestus ja ameti keerukus. Levinud arvamuse kohaselt peab kirurg saama palju rohkem palka kui tuletõrjuja.
Ehkki mõlemad päästavad elusid ja tuletõrjuja riskib eluga võrratult rohkem, on asi selles, et kirurg peab palju kauem õppima (osalt aga selles, et kirurg hoiab päev otsa käes skalpelli ja tema väiksemalgi vääratusel võib olla raske tagajärg). Samas, kui määrav on väljaõppe ja ülesannete keerukus, siis võiks õpetaja ja õppejõud saada vähemalt niisama palju palka kui kirurg või isegi rohkem. On ju väheusutav, et mõistuse mõjutamine on lihtsam kui keha mõjutamine. Pigem vastupidi.