E, 6.02.2023

MAIE TUULIK ⟩ Kas sajandi jagu otsinguid päädib tõesti vaimupimedusega?

Maie Tuulik
, kasvatusteadlane
Kas sajandi jagu otsinguid päädib tõesti vaimupimedusega?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 10
Tahvel (pildil küll ilma kriidita) on kooli sümbolina pidanud kannatama kõva kriitikat, kuid näitlikustamisvahendina pole sellele endiselt võrdväärset asendust leitud.
Tahvel (pildil küll ilma kriidita) on kooli sümbolina pidanud kannatama kõva kriitikat, kuid näitlikustamisvahendina pole sellele endiselt võrdväärset asendust leitud. Foto: Shutterstock

Möödunud sajandi väsimatud reformid parima koolisüsteemi leidmiseks on oma tagasipeegelduse leidnud ka Eestis. Ent kuidas oleme jõudnud nii kaugele, et haridustöötajates nähakse peaasjalikult teenindajaid, küsib kasvatusteadlane Maie Tuulik.

Lapsekeskse kasvatuse üks põhiväide, et lapsed õpivad kõige paremini siis, kui õpetaja ei ole autoriteet, ei pidanud paika. Ka see, et õppeplaanid olid muutunud sisult ja nõuetelt väga erineva tasemega kursusteks, viis üldise taseme väga alla. Vastukaaluks pakkusid konservatiivid traditsioonilist humanistlikke põhiväärtusi kandvat õppeplaani.

Märksõnad
Tagasi üles