Õigemini on sellest kirjutatud ja räägitud juba nõrkemiseni. Aga mitte midagi ei muutu. Haritlaste ja teadlaste sõnavõtud, meeleavaldused, isegi ülikooli rektorite koordineeritud kodanikuallumatus ei ole suutnud tuua Eesti haridusellu vältimatult vajalikku läbimurret.
Pigem vastupidi, ühiskonnas on tekkinud isegi teatav tuimus, kurtus või ükskõiksus selle teema suhtes. Haridus ei kerki valimistel põhiküsimuseks ja kui ongi jutuks tulnud, siis viinud kokkulepeteni, mida murti kiiremini ja kergemini, kui neid õnnestus sõlmida.
Seda kurtust iseloomustab hästi ka roosiaia vastuvõtu külaliskond, kes presidendi noore haridustegelase preemia laureaadi Andres Juure hoiatuskõne peatselt saabuva vaimupimeduse kohta ühest kõrvast sisse ja teisest välja lasi lennata, ilma et see tõsisemat vastukaja oleks tekitanud.
Tänases arvamuskülje «Mõttekoja» rubriigis kinnitavad eksperdid ja poliitikud rahapuudust probleemina, mis pärsib nii noorte õpetajate juurdevoolu üldhariduskooli kui ka teadlaste pealekasvu kõrghariduses. Alarahastus on tõesti krooniline, kuid see on vaid sümptom Eesti haridust tegelikult kurnavast haigusest, mille juured on sügaval väärtushinnangutes ja hoiakutes.
Haridussüsteemi alarahastus on krooniline, kuid see on vaid sümptom Eesti haridust tegelikult kurnavast haigusest, mille juured on sügaval väärtushinnangutes ja hoiakutes.
Eestlased võivad küll olla veel haridususku, kuid tarkust enam ei väärtustata. Teadlasekarjäär ei anna staatust, teadlasi peetakse pigem elukaugeiks veidrikeks. Õpetaja pole enam autoriteet ja tarkuse allikas – vaat et iga lapsevanem peab end temast paremaks niihästi kasvatamise kui ka teadmiste vallas.