Olen minagi mõtelnud (nagu Enn Säde, PM 2.08), et Rail Balticu kohta pole mõtet enam sõna võtta: selle projekti arutus on juba ammu ilmselge. Siiski näib, et mõned asjad vajavad üle kordamist. Enn Säde märgib õigesti, et Tallinna-Pärnu maantee ägab rekade all, neid on tõepoolest rohkesti ka Tallinnas Juhan Smuuli teel jne. Eksib Säde aga selles, et Rail Baltic seda koormust vähendab. Seda ei ole juhtunud Euroopas, mida katab tihe raudteevõrk, ei juhtu seda ka Eestis, kirjutab Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho.
Toomas Kiho ⟩ Arutule Rail Balticule pole õigustust (40)
Õigesti viitab Säde sellelegi, et uued lõigud Tallinna-Tartu maanteel on loodusele kaasa toonud tohutu koormuse, üledimensioneeritud neljarajalise maantee ja uute ristmike-sildade ehituseks on vaja olnud avada kümneid uusi karjääre ja laiendada vanu. Tõepoolest ähvardavad uute normatiivide järgi ehitatud, hirmkõrgete tammidega neljarajalised maanteed lõigata Eesti loodusmaastiku tükkideks, nagu Säde kirjutab. See ei õigusta aga sugugi looduse lõhkumist veel ühe hiigelrajatisega, mille järele tegelikult puudub igasugune vajadus. Just üledimensioneeritus on uute maanteelõikude juures kohati valus probleem ja sama probleem on ka Rail Balticuga. Aastakümnete eest ehitatud esimesed neljarajalised lõigud Tallinnast Narva, Tartu ja Pärnu suunal näitavad, et ka neljarajalised teed võivad loodusega üsna kenasti ühilduda ja maastikusse sulanduda, seda ülemäära lõhkumata.