ARVAMUS Toomas Kruusimägi: distantsõpe muutis hariduse olemust

Toomas Kruusimägi
Copy
Toomas Kruusimägi.
Toomas Kruusimägi. Foto: Erakogu

Ilmselt ei tule kellelegi üllatusena, et koroonakriis on lisaks muudele eluvaldkondadele olnud tohutult halvav ka hariduses. Kui halvav, on hakanud tegelikult alles nüüd selguma, kirjutab koolijuht Toomas Kruusimägi.

Koroonapiirangute tippajal oli tervenisti 1,6 miljardit last üle maailma sunnitud vähemalt mingi aeg õppima väljaspool kooli, veel 2021. aasta lõpus oli kaugõppel umbes 750 miljonit õpilast, hindas UNESCO. Täiesti tõsiselt räägivad ÜRO ja Maailmapank sellest, et kriitiliselt tähtis on tegeleda õpilaste hariduspuudujäägi taastamisega.

Õigupoolest polnud selliseks raputuseks ja õpilaste koolimajadest kadumiseks valmis mitte keegi. Kuigi, tõsi, kaugõppe stardijoonel olid paremas positsioonis nende riikide haridussüsteemid, kus haridustehnoloogiate arendamine ei pidanud algama päris tühjalt kohalt. Hoolimata kõigest muutis kuude viisi distantsõppel olemine arusaama õppetööst drastiliselt – nii sellest, kus õppimine toimub, kui ka sellest, kuidas see toimub. Paljude haridusekspertide hinnangul ei ole enam võimalik taastada olukorda, milles olime enne koroonat.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles