N, 29.09.2022

Madis Somelar: Eesti haridussüsteemi soometumine

Madis Somelar
, Tallinna Reaalkooli õppealajuhataja, ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja
Madis Somelar: Eesti haridussüsteemi soometumine
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Matemaatikatund Tallinna reaalkoolis.
Matemaatikatund Tallinna reaalkoolis. Foto: Peeter Langovits

Olen otsinud sõnu, et lühidalt öelda oma mõtted kavandatava haridusreformi osas. Lugedes eile hommikul Postimeest, leidsin need sõnad Sofi Oksaneni artiklit lugedes.

1. Tunnen analoogiat soometumisega. Haridus- ja teadusministeerium jõustab põhikooli eksamite lävendite kaotamist, kuigi kavandatav reform ei toeta kuidagi õppijate teadmiste, oskuste, pädevuste ja hoiakute paranemist. Jõustamiseks kasutatakse ebatõdesid, vaimsest survestamist, naeruvääristamist, reformi toetavat kaasamist. Eraldi murekohaks on kodanikualgatuslikud organisatsioonid, mis ministeeriumilt heakskiitu otsides on valmis n-ö soometuma.

2. Kavandatav haridusreform on sisult täpselt sama, mida püüdis läbi suruda Haridus- ja teadusministeerium 2020. aasta veebruaris. Kuna riigikogu ei toetanud 2019. aasta sügisel põhikooli lõpueksamite kaotamist, siis sooviti valitsuse määruse tasandil muuta eksamite väärtust: siduda need lahti põhikooli lõpetamise tingimustest.

Märksõnad
Tagasi üles