Riin Seema. FOTO: Erakogu

Tehisintellekt ei jaga inimlikke väärtusi, talle tuleb neid alles õpetada, kirjutab TLÜ pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Digiriigis on tehtud otsus hakata välja töötama tehisintellekti abil personaliseeritud õpet üldharidussüsteemis. Eestimaa klassiruumides kohtuvad erinevad maailmad – tehisintellekti arendamine ja kaasav haridus. Nimetagem seda ettevõtmist koolide ja erasektori koostööprojektiks, eksperimendiks või arendusuuringuks. Need kõik on sobilikud nimetused, arvestades selle grandioosse ettevõtmise etappe ja vaatepunkte.

Alates sellest hetkest, kui projekti on kaasatud haavatavad sihtrühmad (lapsed ja erivajadustega isikud) ning rakendama hakatakse Eestis uudset õppimis- ja õpetamismetoodikat, on tegemist hariduspsühholoogilise eksperimendiga või sekkumisega.