Kindlasti on vajalikud õppekava rakendamiseks juhendmaterjalid, mis aitaksid korraldada õppe- ja kasvatustegevust lapse arengust lähtudes. See on koht, kus põhjalikke soovituste andmine õpetajatele on põhjendatud.
Võib nentida, et uue õppekava tööversioonis puudub kaasaegne teaduspõhine käsitus lapse õppimisest ja õpetamisest, lapse huvide arvestamisest, ning õppekava ei haaku terminoloogiliselt ega sisuliselt ka põhikooli riikliku õppekavaga, mis oleks oluline, et toetada laste sujuvat üleminekut lasteaiast kooli.
Kahetsusväärseks võib pidada, et dokumendis on nimetatud mitmeid uuringuid, millele ei ole viidatud, kuid mille tulemusi kaasaegsed rahvusvahelised ja Eestis läbi viidud uuringud ei kinnita. Näiteks on esitatud õppekava lõpus viitamata uuringutel põhinev järeldus, et meie lapsed naudivad rollimängudes üha rohkem kurjust, võimu ja viha. Kurjal ei tohi lubada muutuda jõuliseks, lapsi mõjutavaks.
Praegust tööversiooni lugedes tekib küsimus: kellele on sellisel kujul lasteaia riiklikku õppekava vaja? Võiks eeldada, et see on meie ühine riiklik kokkulepe, kuidas kõige paremal viisil toetada iga lapse maksimaalse arengupotensiaali avaldumist koolieelses eas. Kui see on meie soov, siis tuleks koostada dokument, mis seda eesmärki parimal viisil täidab ning mida me nii lapsevanemate kui ka õpetajatena vajame.