Raudteesurmadest lähtuvalt käivitas Eesti Raudtee raudteetaristu ohutuses «nullvisiooni», mille eesmärk on viia raudteel juhtuvad õnnetused miinimumini ning mille tõttu saab raudteetaristu sel ja järgnevatel aastal kümne miljoni euro eest turvavarustust.
Raudteeületuskohtadel sõltub ohutus paljudest erinevatest osapooltest, nagu raudtee valdaja, taristu kasutajad, ametiasutused ning loomulikult kõik liiklejad ise. Avaliku raudteeohutuse jätkuv parendamine eeldab kõigilt osapooltelt pikaajalist, pidevat, süsteemset ja koordineeritud tegevust. Eesti Raudtee visioon on luua turvalised ja ohutud raudteeületuskohad. Liiklejad võivad inimfaktori mõjul eksida, kuid me teeme kõik endast oleneva, et kujundada raudteetaristu ning ohutuse tagamisega seotud protsessid ja tegevused selliseks, et eksimuste korral inimesed raudteel ei hukkuks ega saaks raskelt vigastada.
Arvestades probleeme liikluskultuuris, tihenevat liiklust, kiiruste tõusu, jalgrataste ja muude liikurite, tähelepanu hajutavate nutiseadmete ja kõrvaklappide järjest laiemat kasutamist, oleme järjepidevalt investeerinud raudteeületuskohtadesse. Avaliku raudteeohutuse teavitustöö vallas viime igal aastal üha sagedamini läbi haridusasutustes raudteeohutusalaseid esitlusi.
Jalakäijatele on viimaste aastate jooksul ehitatud kümme tunnelit, vales kohas raudtee ületamise takistamiseks on paigaldatud piirdeaedasid rohkem kui 30 km, kõigi Eesti Raudtee halduses oleva 144 raudteeülekäigukoha juurde on ehitatud head juurdepääsuteed ning renoveeritud raudteeülekäigukohtade katted. Lisaks investeerime järgneva nelja kuni viie aasta jooksul raudteeületuskohtade ohutuseadmetesse ligikaudu 10 miljonit eurot, millega saavad uue ohutusvarustuse 107 ülesõitu ja 9 raudteeülekäiku.
Jalakäijatele on viimaste aastate jooksul ehitatud kümme tunnelit, vales kohas raudtee ületamise takistamiseks on paigaldatud piirdeaedasid rohkem kui 30 km.