Meie peres hinnatakse mitmekesist liikumist ehk maal elades ei toimu igapäevaselt laste sõidutamist kodust kooli ette.
Kasutatud jalgratast saab oskuslikult suurepärasesse sõidukorda seada, samas turvavarustuse puhul seda võimalik teha ei ole. Jalgratturi kiivrit pole võimalik «uueks» teha. Lapse kiiver peab olema uus ja just tema peale sobiva kuju ning suurusega.
Pahatihti unustame, et ka jalgrattur on juht, kellele kehtivad juhi reeglid. Kui ma soovin, et mu lapsed oleksid teadlikud ning arvestavad liiklejad, pean ma võtma selle aja, et neile liiklemist õpetada. Alates ratturi asukohast teel, lõpetades neile põnevate sõidukogemuste pakkumisega erinevatel teekatetel või tehes lõbusaid slaalomisõidu harjutusi kodumurul. Rattasõidus on need juhid tegijad, kes oskavad aeglaselt sõita tasakaalu kaotamata. Täiskasvanu kiivri kandmine on jällegi eeskuju küsimus – kuni 16-aastasel lapsel on kiiver kohtustuslik, kuid miks ta peaks seda kandma, kui lapsevanem seda kunagi ei tee?
Viimaks, mis täiskasvanule on elementaarne, ei pruugi seda mitte olla lapsele. Seepärast on oluline selgitada liiklemisel igat väikest detaili ja koos arutleda, kuidas on ohutum. Laps ei pruugi mõista, mida tähendab, et sõidukijuht peab talle teed andma pöördel. Seetõttu teen rattasõidu lapse jaoks lihtsaks ja nauditavaks, saades kogemusi näiteks kergliiklusteel sõites, kuid õpetades, et teed tuleb alati ületada jalgratast enda kõrval lükates. Küll ta edaspidi õpib, et teatud olukordades on lubatud sõita, kuid seda siis, kui ta oskab arvestada ka sõidukijuhiga ja teab, et autod ei saa hetkega pidama.
Laste liikluskäitumine ja liiklemisharjumused tulevad kodust. Sõites iga päev vaid autoga, ei õpi laps ohutult liiklema – temast saab pigem vanemate peegelpilt. Minu panus liikluskultuuri parandamisse on teadlike ning teistega arvestavate liiklejate kasvatamine läbi isikliku eeskuju. Suur kevad on väljas, kas poleks tore veeta päev perega esimeseks sõiduks rattaid korda tehes ja siis üheskoos päeva nautides?!