Mitteformaalse hariduse eeliseid on mitmeid, kuid kui võrrelda seda formaalse haridusega, siis lahendab see kooliõpilase jaoks peamiselt kaks probleemi: vabadus tegeleda enda loovuse arendamisega ning individuaalne lähenemine õppimisele ehk õpilasele pööratakse tähelepanu just nii palju, kui ta seda vajab.
Mitteformaalse hariduse kritiseerimine on alguse saanud vanadest konservatiivsete mõtteviisidega koolidest, kelle jaoks on faktiteadmised palju olulisemad kui õpilaste üldpädevuste arendamine.
Eestist leiab mitmeid häid näiteid mitteformaalse õppe lõimimisest formaalõppega, millest võiks eeskuju võtta ka teised õppeasutused. Näiteks viis Sillamäe noorteklubi Uus Põlvkond möödunud aastal ellu projekti, millega muudeti Sillamäe gümnaasiumi kirjanduse õppeaines sisalduvad õppetükid kaasaegsemaks ja atraktiivsemaks läbi heli ja muusika. Noored arutasid õpetajatega, milliseid kirjanduse tunnis õpitavaid lugusid või luuletusi nad sooviksid helindada ning lõid originaalseid lahendusi, mida olid ka õpetajad valmis hea hindega tunnustama.
Mitteformaalse hariduse kritiseerimine on alguse saanud vanadest konservatiivsete mõtteviisidega koolidest, kelle jaoks on faktiteadmised palju olulisemad kui õpilaste üldpädevuste arendamine. Paraku on tegemist lühinägeliku mõttelaadiga, sest vaadates kasvõi tuleviku tööturu vajadusi, siis pelgalt laia teadmise, kuid kesise käeoskusega kaugele ei sõua.
Arusaam, et õppimine on õppuri vastutus, peab saama laiema ja arusaadavama kandepinna. Miks mitte alustada arusaama rajamist mitteformaalse hariduse integreerimisega ning pakkuda välja alustuseks õpilastele variant, mis hõlmab mitteformaalse hariduse arvestamist tema n-ö tavaõppes. On küllaltki selge, et kui hoida kahte suunda eraldi, on mõlema hariduse tulemuslikkus kaheldav, kuid kui ühildada teemasid, on lõpptulemus arvatavasti märgatavalt mitmekesisem ja kasulikum.