Väga vähesed edukad haridusriigid saavad endale lubada luksust, et koolitavad ülikoolis ühe aine õpetajaid. Eesti ülikoolid ongi võtnud suuna sellele, et õpetajakoolituse üliõpilased saavad ettevalmistuse mitme aine õpetamiseks. Ka juba töötavatel õpetajatel on võimalik täiendusõppes omandada kompetentsid teiste ainete õpetamiseks, et parandada oma võimalusi täiskoormusel töötamiseks. Osakoormusega õpetajate osakaalu vähendamine kasvatab õpetaja individuaalset sissetulekut ning ametikindlust. Kuid osakoormus iseenesest ei ole probleem. Mõned inimesed soovivadki osalise koormusega töötada, et oma töö- ja pereelu paremini ühendada. Probleemiks muutub osaline koormus siis kui see pole olnud õpetaja oma valik.
Teadupärast ei tööta õpetajad sugugi ainult üldhariduskoolides, vaid ka lasteaedades ja kutsekoolides. Selleks, et linnad ja vallad saaksid magistrikraadiga lasteaiaõpetajatele tagada töötasu vähemalt üldhariduskooli õpetaja töötasu alammäära tasemel, on eelarvestrateegias järgmisel aastal planeeritud 15 miljonit eurot ja nelja aasta peale kokku vähemalt 60 miljonit eurot. Eelmise aasta alguses olid lasteaiaõpetajate sissetulekud piirkonniti väga erinevad, alates 520 eurost kuni 1087 euroni. Lõppeva õppeaasta alguses on juba kõik Eesti omavalitsused riigi toel tõstnud lasteaiaõpetaja palga vähemalt 840 euroni ehk 80 protsendini üldhariduskooli õpetaja töötasu alammäärast. Tänavu võtsime kasutusele ka kutseõppe uue rahastamismudeli, millega kaasnev rahastamise kasv annab kutsekoolidele stabiilsuse ja kindluse ning aitab senisest paremini tagada ka õpetajate ja tugispetsialistide tööd.
Sōltumata aastaajast on õpetajad ära teeninud korraliku sissetuleku. Liiatigi on haridus ainus valdkond, kus Eesti on maailma tipus, seetõttu on need, kes on selle saavutanud, väärt seda, et riik neile erilist tähelepanu pööraks.