Keel pole muust elust eraldiseisev nähtus, mistõttu seda peab edendama koos muude valdkondadega. On väga oluline, et eesti keele arendamisse panustaksid ka teised ministeeriumid ning keelt arendavaid ja kaitsvaid väärtusi võetaks arvesse kõigis valdkondlikes arengukavades. Keelevaldkonna arendamine peab astuma ühte sammu riigi teiste strateegiatega.
Aastal 2020 lõpevad riigis ligi pooled valdkondlikud arengukavad ning juba on alanud jätkustrateegiate koostamine. Aastal 2020 lõpeb ka Euroopa Liidu käesolev finantsperiood ning 2021. aastal algab järgmine, mille vahendeid aitavad loodavad strateegiad paremini jaotada.
Eesti Keelenõukogu ja teiste partneritega koos kujunes seisukoht, et me ei liigu edasi keelevaldkonna uue arengukava eelnõuga, vaid pikendame senist kahe aasta võrra.
Me soovime, et majanduse, kultuuri, siseturvalisuse jt valdkondade arengu kavandamisel arvestataks alati ka keele arendamise vajadusega. Et kasvatada last, on vaja tervet küla. Erinevate ametkondade koostöö on juba aidanud parandada kvaliteeti mitmel puhul, olgu näiteks eesti keele õpetamine uussisserändajatele, keeletehnoloogia arendamine, selge keele liikumine või töötust ennetavate meetmete raames võimalus parandada eesti keele oskust.
Edu võti on õppija motivatsioon
Keele õppimise viisid ja vormid peavad olema võimalikult mitmekesised, näiteks äsja valminud uus tasuta e-õppe kursus «Keeletee» on jätk populaarsele «Keeleklikile» ning mõlemad on suurepäraseks abivahendiks igale eesti keele õppijale.
Tulemusliku keeleõppe jaoks on tarvis motiveeritud õppijat ja oskuslikku õpetajat. Eestis elavatel muu emakeelega inimestel on tugev õpimotivatsioon, kui eesti keele oskamine on neile kasulik, sest selleta ei saa hakkama.