Advokaat Eesti 200 nimetülist: heal nimel mitu last (8)

Olivia Kranich
, advokaat (Sorainen)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Olivia Kranich
Olivia Kranich Foto: advokaadibüroo Sorainen

Meedias kütab kirgi nimeskandaal, milles MTÜ Eesti Kultuur 200 eesotsas Kärt Summataveti ja Mart Meriga süüdistab poliitilist liikumist Eesti 200 nimeröövis. Kaubamärgiõigusega on siiski kõik kooskõlas.

Kaubamärk ei koosne üksnes nimest. Minimaalselt moodustab kaubamärgi sõnaline või kujunduslik element koos sellega seoses registreeritud tegevusalaga. See tähendab, et kaubamärgi registreerimisel tuleb valida tegevusala, täpsemalt öeldes kaubad ja teenused, mille suhtes märki kaitsta soovitakse.

Tegevusvaldkondi kajastavas Nizza klassifikatsioonis on kokku 45 klassi. Soovides välistada märgi kasutamise kõikides klassides, tuleb selle eest maksta vastavalt riigilõivu. Eesti riigisiseste kaubamärkide puhul on lõiv iga lisaklassi eest 45 eurot.

Kärt Summatavet on eraisikuna registreerinud kaubamärgi EESTI 200 Nizza klassifikatsiooni klassis 41 teenustele «sümpoosionide korraldamine ja läbiviimine». Seega kehtib ka kaitse üksnes nimetatud teenuste vallas.

Praktikas on näiteid identsete märkide kasutamisest eri tegevusvaldkondades ning erinevatel kaupadel ja teenustel. Näiteks on kaubamärk Puma valdavalt tuntud seoses spordikaupadega, ometi on identne sõnaline märk registreeritud ka kahjuritõrjevahenditele. Kaubamärki Camel teatakse nii sigarette kui ka vabaajarõivaid tähistavana. Samuti on meie oma Kalev tuttav nii maiustuste tootja kui ka spordiklubi nimena.

Ühtlasi on MTÜ Eesti Kultuur 200 kasutatava märgi näol tegemist kombineeritud kaubamärgiga. See tähendab, et kaitset on taotletud sõnalise elemendi EESTI 200 ja kujunduselemendi (logo) kooslusele. Õiguslikult on kaitstud registreeritud kaubamärgi reproduktsioon ehk EESTI 200 ja logo.

Lihtsustatult öeldes on Kärt Summatavetil õigus keelata ja lubada kaubamärgi (EESTI 200 ja logo) kasutamist sümpoosionide korraldamisel. Seda üksnes juhul, kui on olemas piisav visuaalne sarnasus registreeritud märgiga. 

Varasem registreering ei piira EESTI 200 kasutamist muude kaupade või teenuste tähistamiseks. Sellist kaitset pole patendiametilt palutud ning selle eest ei ole ka riigilõivu makstud.

Niisiis ei saa rääkida nimeröövist. Praegusel juhul pole heal lapsel mitu nime, vaid heal nimel mitu head last.

-----------------------------------------------------------

Advokaadibüroo Sorainen nõustas klienti käsitletud kaubamärkide registreerimisel.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles