Juba tasemeõppes tuleks õppetöö korraldada nii, et tänapäeva maailmas vajalikud suhtlemis- ja meeskonnatööoskus, tootmise tervikprotsesside mõistmine ja majandamisoskused oleksid ülikooli lõpetajatel sama head kui erialateadmised.
Eraldi vajab välja toomist ka probleemi lahendamise oskus, loovus ja analüüsioskus, mida paljudes esisaja ülikoolides õpetatakse lausa eraldi õppeainena, neile on lisatud ka psühholoogia alustõed.
Ettevõtjad ootavad ülikoolidelt lõpetajaid, keda on õpetatud uusi asju õppima ja kellel on võime kohaneda kiiresti muutuva töö sisu ja töökeskkonnaga.
Kuna organisatsioonid on järjest enam piiriülesed ja multikultuursed, siis kasvavad ka nõudmised keeleoskusele, eelkõige eesti, vene ja inglise keele oskusele ja oskusele edukalt toime tulla erinevates kultuurikeskkondades. Ka nende teadmiste ja oskuste väga heal tasemel õppimise ja praktiseerimise võimalusi tuleks ülikoolides pakkuda.
Gunnar Okk on toonud väga hea näite, mis juhtub, kui autoga sõidab kraavi tavaline inimene või rallisõitja. Tavainimene laseb reeglina käed roolist lahti või klammerdub rooli külge, rallisõitja jätkab ka siis juhtimist ning suure tõenäosusega suudab auto isegi kraavist välja juhtida. Nii et kõik on õpitav, õppida tuleb ka kriisiolukordade lahendamist.
Seega peame edasi arendama kõrgharidusõppe õppekavu ja õpetamise meetodeid, et senisest enam leida võimalusi üliõpilaste ülekantavate oskuste arendamiseks ja valmistada neid ette praktiliste ülesannete nutikaks lahendamiseks tänapäeva tipptehnoloogia tasemel.
Doktoriõpe – tippspetsialistide ettevalmistus
Arenguhüppeks on meil vaja märksa rohkem doktorikraadiga tippspetsialiste. Võrreldes arenenud maailmaga on meil erasektoris ja avalikus sektoris märkimisväärselt vähem doktorikraadiga töötajaid. Suures osas on tänane doktoriõpe suunatud akadeemilise järelkasvu tagamisele. See on mure, millest on räägitud aastakümneid. Kuid kõigepealt tuleb selgitada, milliste oskuste ja teadmistega doktorikraadiga töötajaid vajavad ettevõtjad ja avalik sektor.