Seega on lisateadmised matemaatikas igal juhul kasulikud ning alati on lihtsam hakkama saada juba varasemalt omandatud rohkemate teadmistega, kui hiljem järele õppida. Seetõttu tasub matemaatikat süvendatult õppida juba gümnaasiumi ajal, valides laia matemaatika.
Loomulikult on võimalik matemaatilisi teadmisi omandada ka hiljem, kuid oluliselt lihtsam on seda teha noore õpilasena koolis õpetaja juhendamisel, kui pole veel muid suuri kohustusi, nagu näiteks töölkäimine.
Pingutus on vaeva väärt
Iga eksamitulemuse või lõputunnistuse puhul võib tunduda, et tuleb asjata palju vaeva näha lihtsalt ühe dokumendi pärast, olgu see paberkujul või elektrooniline. Samas tuleb ka raha teenimiseks tööd teha ning ka see on pealtnäha kas paberkujul rahatäht või elektroonilisel kujul number pangakontol.
On selge, et rahale ei anna väärtust mitte paber ega number ise, vaid kollektiivne usk, et see esindab mingit majanduslikku väärtust, mis muudab raha universaalselt kasutatavaks.
Sarnaselt tuleneb matemaatika riigieksami tulemuse väärtus sellest, mida see esindab. Saab ju öelda, et selle omanik on suutnud tänu distsipliinile, järjepidevusele ja andekusele omandada matemaatika keerulise, aga samas asendamatu süsteemi, mis on üheselt kasutatav ning arusaadav kõikjal maailmas. Need omadused on tänapäeva ühiskonnas üha rohkem hinnas.
Kuigi matemaatika riigieksamitunnistus pole võib-olla päris nii universaalne kui raha, siis erinevalt raha väärtusest, mis inflatsiooni tõttu aina väheneb, matemaatika tähtsus tänapäeva tehnoloogiakeskses ühiskonnas aina kasvab.
Eelnevat arvesse võttes olen veendunud, et laia matemaatika õppimisega kaasnev lisapingutus on seda vaeva kindlasti väärt, sest annavad edaspidi selge eelise ning rohkem valikuid.
Seega soovitan kõigil laia matemaatikat õppinud gümnasistidel, kes on juba niikuinii rohkem aega matemaatikateadmiste omandamisse panustanud kui kitsa matemaatika valinud õpilased, otsustada laia matemaatika riigieksami kasuks.