See on eelkõige uue mõtteviisi tekkimine, mis aitab haridussüsteemil muutuvas maailmas õppijate ja tööturu vajadusi paremini kooskõlla viia ning vajalikku arengut esile kutsuda. See tähendab koolide arendamist ja õppimise täiustamist andmaks noortele hea stardipositsioon. Praegused koolilapsed töötavad tulevikus ametites, mida praegu veel olemaski pole.
Tänane haridus peab tagama neile oskused, millega tuleviku ühiskonnas edukalt hakkama saada. Hea meel oli paljude inspireerivate kohtumiste üle nii Eestis kui väljaspool, kus tuli sageli selgitada, kuidas oleme jõudnud selleni, et meie õpilaste oskused ja teadmised on PISA järgi parimad Euroopas.
Eesistumise ajal tegime ringi peale kõigile haridustasemetele. Nii jõudsime nõukogu soovituste vastuvõtmiseni lõpetanute käekäigu jälgimise kohta ning järeldusteni uue EL kõrghariduse tegevuskava kohta, kus käsitletakse õppejõudude staatuse küsimust ning teadlaskarjääri teadliku valiku toetamist. Üldhariduses jõudsime nõukogu järeldusteni koolide arendamise ja õpetamise täiustamise kohta Euroopa Liidus, mis oli ka kõiki haridustasemeid läbiv teema.
Eesistumine hariduse, teaduse ja noorte valdkonnas polnud pelgalt rahvusvaheliselt austava ülesande täitmine või ametnike tippsündmus. Eesti haridusega on põhjust rahul olla, sest nii PISA tulemused, meie robootika ja digiõppe näited kui ka kutsekoolide ja teadusasutuste külastused aitasid seda lugu veenvalt jutustada.
Julgen öelda, et paljud meil proovitud ja kasutusel olevad lahendused on Euroopa kolleegidele unistuseks.