Leian Kaja Tampere loost, milles ta kirjutab, et sotsiaalse kiusu puhul võib kiusatavast saada kiusaja, mitu küsitavust ja ebamäärasust kuni tavalugeja jaoks arusaamatute filoloogiliste saltodeni välja.
Mind paneb kiusamisest kirjutama isiklik kogemus – olen umbes 20 aastat tegelenud (kooli)kiusamise vähendamisega ühingus Tugiõpilaste Oma Ring Eestis. (TORE). Viimati juhtisin seal Euroopa Daphne programmi projekti, tegime uuringu ja käisime ka Helsingis konverentsil. Kiusamise uurimise maailmanimi on soomlastel Kristiina Salmivalli, kes tegi konverentsil ka ettekande. Temalt lühidalt ka määratlus: Kiusamine on süstemaatiline agressiivne käitumine isiku vastu, kel on end selle eest raske kaitsta. Seda iseloomustab: 1) korduvus; 2) tahtlikkus (NB! mis võib olla ebateadlik, näiteks stiilis «tegin nalja») ja 3) jõudude ebavõrdsus.
Seega kiusamine ei koosne vaid üksikutest rünnakutest, see on püsiv suhe. Ja veel enam. See on sotsiaalne nähtus – kiusamine lõpeb, kui kaob ära ümbritsevate inimeste toetus (kaasa arvatud vaikiv nõusolek).
Verbaalse kiusamise alla lähevad süüdistused, naeruvääristamine, ähvardused, häbimärgistamine, halvustamine ja muud teised. Segavormina lisaks juurde näpuga näitamine (või pildi internetti riputamine) ja ka tõrjumine (me ei võta sind kampa), mis sageli on verbaalse ja füüsilise kombinatsioon.
Kiusamise määratlusest tuleneb tõsiasi, et tagarääkimine iseenesest ei ole kiusamine. Tagarääkimine võib olla «inetu», see võib olla ebamoraalne või manipuleeriv, näiteks taotlusega kutsuda esile kiusamist. Tagarääkimine muutubki kiusamiseks siis, kui selle mõjul osalised muutuvad tagaräägitava suhtes agressiivseks, kiusatav ei tarvitse aru saada, milles on asi ja/või tal puudub võimalus enda eest kosta, näiteks teda ei võeta üldse kuulda.