Muidugi nõustume hinnanguga, et natsism on oma olemuselt inimsusevastane. Lobjakas väidab, et marksism ei ole: «Mis saaks kellelgi tõsiselt olla Marxi utoopia vastu, kus kõik on vabad tegema seda, mida tahavad ja kõike on külluses?»
Selline arusaam Marxi utoopiast on üsna ootamatu. Kommunism, kus kõike on külluses, täpsemalt niipalju, et kõigi vajadused on rahuldatud, on tõepoolest Marxi arvates ühiskonnakorraldus või nagu ta ütleb, «ühiskondliku arengu formatsioon», kuhu inimkond paratamatult areneb. Et aga selles ühiskonnas oleksid «kõik vabad tegema seda, mida tahavad», on Marxi õpetuse lapsik lihtsustus. Sest see ühiskond, millest Marx räägib, on täiesti teistsugune kui reaalsus, kus elas tema või elame meie.
Marxi eesmärk oli riigi ja tsiviilühiskonna täielik kokkusulatamine, tegelikult mõlema kaotamine. Marxi arvates on tsiviilühiskond, kus «inimene on eesmärk», takistuseks kommunismile jõudmisel. Samuti on takistuseks inimõigused. Marx tunnustas inimõigusi ainult niivõrd, kui need andsid töölisklassile õiguse võitluseks kapitalismi vastu. Marxi arvates on inimene oma olemuselt «liigiolend» (Gattungswesen). Marxi arvates on inimene oma loomulikus olekus alles siis, kui ta on täielikult loobunud individualistlikest või egoistlikest huvidest ja pühendub ainult teiste inimeste altruistlikule teenimisele. Vaba on inimene Marxi ühiskonnas, kuna tal polegi oma huve. Ühiskonna huvid ja inimese huvid on täielikult üks ja sama.
Marxi ideaalühiskonnal olid inimõigused ja isikuvabadused risti jalus. Marx ütles inimõiguste koha nii: «Inimese õiguste tunnustamisel moodsa riigi poolt pole muud tähendust, kui oli orjanduse tunnustamisel antiikriigi poolt». «Mitte ükski nõndanimetatud inimõigus ei lähe kaugemale egoistlikust inimesest, inimesest kui tsiviilühiskonna liikmest, see on inimesest, kes on tõmbunud endasse, oma erahuvide, erakapriiside vangistuses ja eraldatud ühiskonnast,» kirjutab Marx. Marxi jaoks on inimene «vaba» siis, kui ta on vaba oma erasfäärist, isiklikest huvidest ja muidugi ka eraomandist. Lühidalt: see, mida me täna mõistame vabadusena ja mida demokraadid on vähemalt Ameerika revolutsioonist, aga lääne õiguskord juba Magna Chartast mõistnud õiglusena, on Marxi arvates mitte-vabadus. Vaba on inimene siis, kui ta on sulandunud «kommuuni» ja täielikus harmoonias kollektiivsete huvidega. Inimõigused on Marxi jaoks kodanluse pettus, mis peab varjama tsiviilühiskonna klassiiseloomu.