Paljud sätted eksami vastuvõtmise määruses paistavad tähenärimisena. Eksaminandilt nõutakse naeruväärselt professionaalset juhtimisoskust — sellist, mida isegi kogenud juhil ei pruugi olla.
On juhtunud, et eksamineeritav kukub pärast 40-minutilist igati adekvaatset sõitu läbi pisut ebaõnnestunud parkimise tõttu ning eksamineerija, kes tagasi maanteeameti büroo juurde sõidab, pargib kohale jõudes auto joone peale. Tema on kogenud juht, kuid ikka teeb aeg-ajalt väikesi vigu. Sellegi poolest ei ole ta liikluses ohtlik.
Maanteeamet väidab, et nad seisavad selle eest, et juht ohutult liigelda oskaks. Kas see, kui juhikandidaat sõidab linnas kenasti ja turvaliselt, kuid manööverdamisharjutus kahe katsega laitmatult ei õnnestu, tähendab, et ta kujutab liikluses endast ohtu? Kas eksam tuleb kohe lõpetada? Kas inimene peab eksamile tulles valdama võõrast autot nii täiuslikult, et ta peaaegu üldse ei eksi ega sahmi? Praegune reeglistik paistab seda väitvat. Ning kui selline on eksamiasutuse professionaalne seisukoht, võime vaid kurta, riigilõivu maksta ja minna uuele katsele, lootes, et meist saavad kahe kuu pikkuses järjekorras ootamise jooksul suurepäraste oskustega juhid.
Maanteeameti töötaja vastus etteheitele, et 40 eurot on liiga kõrge hind eksami eest, oli järgnev: «See on väike hind, mida inimelu eest maksta.» Kui keegi otsib näidet irratsionaalsest argumendist, siis olete selle leidnud.
See väide eeldab, et kõik eksamil läbikukkujad on ohtlikud liiklejad. Tegelik olukord on sellest kaugel. See on sama, kui maksaksin restoranis 40 eurot üleni hallitusega kaetud imetillukese makaroni eest ja pahandamise peale ütleks kokk, et see on väike hind, mida näljasurmast pääsemise eest maksta.