Hiina pöörab sedamööda, kuidas üha rohkem Euroopa riike on keeldunud toetamast Hiina võimsa majandusliku koostöö projekti, aina enam tähelepanu Ukraina sadamatele.
Anonüümsele diplomaatilisele allikale toetuva uudisteagentuuri France Presse teatel ei kirjuta programmi «Üks vöö, üks tee» ühiste kavatsuste protokollile alla Eesti, Kreeka, Portugal, Prantsusmaa, Saksamaa ja Suurbritannia.
Põhjuseks tuuakse tõik, et hiinlaste algatus ei ole konkurentsitingimuste ja keskkonnanõuete seisukohalt piisavalt põhjalikult ette valmistatud. Eesti vaatevinklist, kes ainsana Balti riikidest kavatseb loobuda osalusest Hiina pakutavas projektis, ei olnud selles nagunii palju saavutada.
Nüüd on Eesti taas pööramas pilku võimalustele teha koostööd Venemaaga. Eesti Raudtee juhi Erik Laidvee sõnul suudab Eesti transporditaristu igati konkureerida Leningradi oblasti Ust-Luga sadamaga, kuhu on ümber suunatud Venemaa naftaveod.
Kui Eesti transporditegelaste ideid saadab edu, saavad nad tegelda palju tsiviliseerituma äriga kui praegu. Sisuliselt püsib Eesti kaubavedu kui majandusharu praegu paljuski mitmesuguste «hallide skeemide» najal, mis lubavad tõmmata Venemaalt raha välja mitmesuguste vedude dokumentaalse külje kindlustamisega.»
Samal teemal jätkas portaal Kommersant.ru, mis avaldas 31. mail sotsioloogilise küsitluse tulemused, millega uuriti eri riikide elanike suhtumist koostöösse Hiinaga.
««Väga tähtsaks» pidasid Hiina osalemist oma riigi majanduses Bangladeshi (97 protsenti), Saksamaa (83 protsenti), Tai (82 protsenti), Hispaania (82 protsenti), Portugali (82 protsenti) ja Nigeeria (82 protsenti) elanikud. Muide, leidus ka neid, kes ei pannud Hiina osalemist tähelegi. Islandis, Eestis, Bulgaarias, Lätis ja Japaanis ei ületanud see näitaja 51 protsenti.»