Postimehe otsestuudios oli täna Eesti Meedia peaprodutsent Marko Kaljuveer, kes avaldas Olümpiamängude ülekannete võitmise tagamaid. Kuid mida võidab vaataja?
PÄEVAINTERVJUU Kaljuveer Olümpia õiguste ostmisest: võitis just nägemus, aga pidi ka võitlema (2)
«Viimaste olümpiamängude teleõigused olid jaotatud kahe kontserni vahel – rahvusringhääling ja Viasat. Täna oli eesmärk tuua ühte kohta olümpiamängude tele-, raadio- ja veebiõigused. Televaataja ja spordihuvilise elu teeb see kergemaks,» sõnas Kaljuveer.
Kaljuveer avaldas, et õiguste ostmise hind jäi alla spekuleeritud 1,2 miljoni euro päris kõvasti.
«Ma ei tea, kust see võetud või lekkinud on – ilmselt on tegu folklooriga. Võrreldes hinda toona rahvusringhäälingule ostetud õigustega, mis olid jagatud Viasatiga ning kust puudus kergejõustik – saame sisuliselt võrreldava hinna ja lõpptulemusega olen väga rahul.»
Kaljuveer usub, et tulemuses mängisid suurt rolli esitatud nägemus olümpia kajastamisest ja jagamisest eri platvormidel, isiklikud kontaktid ja ka psühholoogia tundmine: «Eks võitlema pidi ka.»
Reklaamipause vaataja kartma ei pea, ühegi kaasmaalase olulise soorituse ajal telepilt reklaamile ei lülitu. «Reklaam peaks ikkagi täiendama ülekannet, mitte seda segama,» sõnas ta.
Ettevalmistused ja meeskonna komplekteerimine juba käib. Pyeongchangis vahendab lisaks spordisündmustele kohalikku melu tuntud telereporter Roald Johannson. Olümpiastuudiot näeb ja kuuleb samuti Kuku raadios ja Postimees veebis.
Peale Eesti Meedia soovisid olümpiaülekandeõigusi Eestis omandada rahvusringhääling ja Viasat Grupp, kuid läbirääkimistest Discovery Grupiga väljus võitjana Baltikumi suurim meediakontsern Eesti Meedia.
2018. aasta taliolümpiamängud peetakse 9.-25. veebruarini Lõuna-Koreas Pyeongchangis ja 2020. aasta suveolümpiamängud 24. juulist-9. augustini Tokios.