Kaua aega tagasi kooli lõpetanud endine õpilane kohtab tänaval õpetajat, tervitab ja annab teada, kes ta on ning millega tegeleb. Õpetaja on veidi kohmetu ja ütleb: «On tore, et sa mu ära tundsid! Nii et sa mäletad mind?» −«Muidugi, armas õpetaja, teil on ju seljas sama mantel, mida kandsite 30 aastat tagasi!»
Ka tänasel õpetajal ei piisa palgast, et soovikohaselt või moodsalt riietuda ning olla õpilastele eeskujuks. Õpilased on õpetaja riietumise suhtes väga tähelepanelikud ja kriitilised. Hea väljanägemine suurendab ka õpetaja sisemist kindlustunnet.
Koole on suletud ja liidetud, kuid see ei peegeldu töölejäänud õpetajate palgatõusus. Millised oleksid võimalused õpetajate palganumbrit suurendada?
On avaldatud arvamust, et koolivõrk vajab jätkuvalt korrastamist ja õpilaste arvu klassis tuleb suurendada. See tähendaks kokkuhoidu laste arvel. Samas on meil kaks ministeeriumi, üks Tartus, teine Tallinnas − see aga tähendab suuremaid kulutusi. Aitaks ühest, Tallinnas.
On teisigi haridusasutusi paljude töötajatega, kes otseselt laste õpetamisega ei tegele. Kas kogu see bürokraatiamasin on ikka vajalik? Ametnike arvu vähendamine tähendaks lisaks kokkuhoiule ka seda, et mõned koolid saaksid endale tööle tubli õpetaja. Riigil tuleb lõpetada ka erakoolidele majanduskulude katteks toetuse maksmine, see jäägu ikka koolipidaja tasuda.
Raha pole kuhugi kadunud. Kõik oleneb eelistustest, kellele ja kuhu seda antakse, kuhu aga mitte. Jääb mulje, et saavad need, kes teevad kõvemat lärmi.
Õpetaja aga ootab oma töö väärtustamist, alampalga tõstmist 120 protsendini riigi keskmisest töötasust.