Üldiselt ei mõelda tänapäeval enam väga eraldi tudengitele kui ühele konkreetsele ühiskonnas eksisteerivale grupile. Paljuski põhjendatult, kuna tudengite identiteet on muutunud ka hulga keerulisemaks kui see oli sada aastat tagasi. See ei tähenda, et tudengiliikumine või selle jõud Eestis või maailmas raugenud oleks.
See, milline on ja kuhu pürgib üliõpilasliikumine praegu, tuleneb paljuski ajaloost. Kunagi olid tudengid ühiskonnagrupina üsna homogeenne - osalt ühiskonna suletuse tõttu (polnud Facebooki, inimeste identiteedid olid lihtsad ja ka vaba aja kasutamise võimalused piiratumad), osalt tudengiks saamise eksklusiivsuse tõttu (tudengiks pääses ainult kõrgklass, ainult mehed jne). See homogeenne liikumine, mis oli ka reeglina ühiskonna jõukamast osast pärit, omas nii aega kui tahtmist teadmiste omandamise kõrvalt ka midagi suuremat korda saata, on see siis kultuuri arendamine või iseseisva riigi loomisele kaasa aitamine.
Kirjumaks muutuv ühiskond on muutnud heterogeensemaks ka tudengkonna, kes tihtipeale end enam ühtse grupina ei tunne. Reeglina. Tendents, et üldiselt kodanikuühiskonnas saavad kaasa lüüa need, kellel on selleks kalliks hobiks aega ja raha on aga paiguti kahjuks ka Eestis säilinud isegi siis, kui teoreetiline võimalus kaasa lüüa kõigil olemas on.
Tudengite ühtsust näeb praegu eelkõige hetkedel, kus juttu on ühiskonna või hariduse (mis siiski tegelikult ju osa ühiskonnast) tulevikust. Näiteks, Suurbritannias koondus Brexiti eel tudengkond nii mitteformaalselt kui ka läbi ametliku üliõpilasliidu väga ühtseks grupiks, kes eelistas EList lahkumisele selgelt liitu jäämist. Selle soovi nimel tegid nad ka aktiivselt kampaaniat, avaldasid tänaval meelt ning kirjutasid artikleid. ELi jäämise eelised tudengitele olid ka üsna selged - EL on andnud tudengitele võimaluse õppida ühtsemalt, rahvusvahelisemalt ja kvaliteetsemalt (Bologna protsess, Erasmuse läbi välismaal õppimise võimalus).